Välkommen

Österhaninge Konstförening är en allmän konstförening öppen för alla som är intresserade av konst och kultur. Vi sprider kunskap, köper konst och arbetar för att främja kulturen i Haninge och vi är medarrangör av Haningesalongen, som föreningen startade för många år sedan.

Månadens bild

I februari varje år har vi vår årliga medlemsutställning i Vendelsö Bygdegård. Utställarna får dra en lott och vinnarna får visa ett av sina verk under en månad. Men just i år är det annorlunda och ingen medlemsutställning i februari. Vi kommer därför att visa några av de kommande vinsterna i Konstlotteriet.  Klicka på bilden för större format.

SEPTEMBER

Simon Fensholm
, In between dialoge, serigrafi

Varje år erbjuder vi dig som medlem möjlighet att vara med på ett antal intressanta aktiviteter. Konstnärsbesöken brukar vara mycket uppskattade. Likaså medlemsutställningen, som äger rum varje år. Är du själv en aktivt utövande konstnär är du välkommen att delta i den.

Utlottning av inköpt konst äger rum varje år vid föreningens årsmöte i mars.

Österhaninge Konstförening är en av Sveriges äldsta allmänna konstföreningar, och det är vi  stolta över. 1953 startades föreningen av en entuiastisk skara konstintresserade Haningebor, som ville stimulera konstintresset i bygden genom att anordna utställningar, lotta ut inköpta konstverk samt på skilda sätt främja studier av konst och verka för tillvaratagande av bygdens kulturella traditioner.

Aktuellt

Nu är programmet för hösten 2021 färdigt, inklusive årsmötet och medlemsutställning.

Medlemsutställning i Vendelsö Bygdegård 16-17 okt.
Vill du delta med din konst, läs mer och anmäl dig under Anslagstavlan
Haningekonstnärerna

På www.haningekonstnarer.se

kan du följa vad som händer på Galleri Kyrkskolan i Västerhaninge.